Extraavisen.no

Innenriks

Har donert mer enn 1,5 millioner euro til barn

(TYSKLAND): PM-International AG donerer 1.51 millioner euro til hjelpe og utviklingsorganisasjonen World Vision. Selskapet har støttet barn over hele verden i nesten 20 år og er den største bedriftssponsoren for World Vision. Donasjonen vil komme selskapets 4000 fadderbarn rundt om i verden til gode i året som kommer.

Publisert for

, den

Foto: PM International

Christoph Hilligen, administrerende direktør i World Vision Germany e.V., er stolt av dette sterke og langvarige partnerskapet: “Vi er takknemlige for at PM-International aktivt har støttet oss i så mange år. Med årets rekorddonasjon vil vi ikke bare kunne påvirke livene til 4000 fadderbarn positivt, men også styrke deres familier og lokalsamfunnet og vi kan hjelpetitusenvis av mennesker.”

PM-International’s Charity Ambassador Vicki Sorg lovpriset World Vision’s engasjement ved overrekkelsen på det tyske hoverkvarteret i Friedrichsdorf: “Med lidenskap og drivkraft hjelper World Vision mennesker over hele verden ved å fordele donasjoner på en bærekraftig måte. Spesielt når man ser på utfordringene det siste året, er det de gjør intet mindre enn imponerende. World Vision er rett ved barnas side, og vi er takknemlige for å bidra til deres arbeid!”

Støtter 110 000 mennesker i Kambodsja og Bangladesh

PM-International er den eneste sponsoren av World Vision, som sponser regionale utviklingsprosjekter i sin helhet. Disse langsiktige områdeprogrammene, som varer i ca. 15 år, implementeres i samarbeid med lokalbefolkningen.PM-International er allerede aktiv i India, Peru og Zimbabwe.

I 2022 vil selskapet overta sponsingen av ytterligere to regionale utviklingsprosjekter i Kambodsja og Bangladesh. PM-International støtter disse utviklingsprosjektene ved å sponse mer enn 1000 barn. Utviklingstiltak på stedet vil fokusere på tilgang til drikkevann, sanitæranlegg og hygiene, samt ernæringsopplæring. Omtrent 110 000 av lokalbefolkningen vil dra nytte av disse programmene.

Perspektiv: 10 000 sponsede barn

I løpet av de siste to årene har PM-International donert totalt over 4,6 millioner euro til veldedighet. For hvert FitLine-produktsom kjøpes, donerer PM-International “an hour of life” til barn. Etter hvert som selskapet vokser, øker også antall fadderbarn. Familiebedriften har satt seg som mål å øke det totale antallet fadderbarn til 10.000.

– Vi ønsker å dele vår suksess på en ansvarlig måte, og med et stort mål i tankene. Hvert år gir vi tusenvis av barn muligheten til å bli å gjøre en forskjell i samfunnet sitt. Dette er mulig på grunn av støtte fra alle våre distribusjonspartnere og kunder over hele verden. Jeg er utrolig takknemlig for deres støtte, sier Vicki Sorg.

Lik Extraavisen.no på Facebook!

Extraavisen arkiverer 2,7 mill. artikler. Les mer