Extraavisen.no

Næringsliv

Inngår et langvarig marketing-partnerskap

(NÆRINGSLIV): I dag annonserte Klarna og Footway Group et omfattende og langvarig partnerskap for å øke veksten for Footway Groups merkevarer globalt.

Publisert for

, den

Foto: Klarna

Partnerskapet inneholder en omfattende bruk av Klarnas brede tilbud av marketing-tjenester samt innføring av Klarnas fleksible betalingsløsninger i 10 nye markeder utenfor Norden. Partnerskapet er sentralt for vekststrategiene til både Footway Group og Klarna.

Martin Kamphav, Head of Business Development, Footway Group: – Vi er veldig fornøyde med å utvide vårt partnerskap og at Klarna kan støtte vår globale strategi for hurtig vekst for antall merkevarer på vår plattform. Partnerskapet gir oss enda flere muligheter til å utvide vår virksomhet ved hjelp av Klarnas marketing-tjenester og slik få nye kunder og trafikk med høy kvalitet til butikkens nettsider. Vi er trygge på at vår forpliktelse til å bruke Klarnas innovative og mange løsninger for marketing og vekst vil være en viktig faktor for veksten til Footway Group.

Geir Østby, Klarnasjef, Norge: – Vi er svært begeistret for å ha inngått dette utvidede partnerskapet med Footway Group. I løpet av det siste året har vi hatt et skarpt fokus på å bygge organisasjonen fra å være en tradisjonell salgsavdeling til å bli en strategisk og langsiktig vekstpartner for våre samarbeidende butikker. Målet vårt med dette er å gi våre partnere muligheten til å tiltrekke seg nye kunder, øke sin vekst og ekspandere til nye markeder, i tillegg til å kunne tilby våre betalingsløsninger. Dette gjør vi ved å tilby et bredt utvalg av marketing-løsninger. Dette er vårt mest visjonære partnerskap så langt i Norden, og vi har store ambisjoner for vårt videre samarbeid med Footway Group og hvordan vi skal støtte deres fremtidig vekstplaner.

Partnerskapet vil inkludere Klarnas egne sosiale kanaler samt Klarnas brede tilbud av marketing- og annonseringsløsninger som for eksempel Comparison Shopping, en AI-basert stylingmotoren virtuell shoppingplatform og en influenser markedsføring- og måleplattform.

Sammen vil disse tjenestene hjelpe med å bygge merkevarene til Footway Group og gjøre at kunder over hele verden kan ta informerte valg om å kjøpe produkter fra Footway Group enkelt, trygt og smoooth.

Fra betaling til et bredt spekter av vekst tjenester, inkludert in-house ekspertise

I løpet av det siste året har Klarna brukt mye krefter på å utvikle sitt marketing-tilbud som skal bidra til vekst. Dette inkluderer strategiske oppkjøp (som ToplooksPiggyHeroApprl og Pricerunner), og utvikling av egen in-house ekspertise på disse områdene. I stedet for tradisjonelle salgsteam har Klarna nå små team som jobber på tvers av mange funksjoner. Disse har ansvar for flere partnere, både små og store. Partnere kan nå være helt trygge på at Klarna skal støtte dem og hjelpe dem med fortsatt vekst innenfor en rekke områder, som utvikling av innhold- og mediatjenester, analyse, influenser-marketing, shopping og conversion strategy og performance marketing.

Geir Østby, Klarnasjef, Norge: – Våre dedikerte team har et klart fokus på vekst, på rådgivning, bygge og utvikle våre butikkpartneres merkevarer, basert på deres behov.  Et team, som består av rundt åtte personer, har både produkt- og kundeansvarlige, utviklere, marketing-eksperter og analytikere. Denne in-house ekspertisen, i kombinasjon med Klarnas betalingsløsninger og marketing-kanaler og løsninger, er svært kraftfulle verktøy for butikkene til å få flere kunder, øke trafikk til nettsider, øke konverteringer, størrelsen på handlekurvene og høyere omsetning.

Lik Extraavisen.no på Facebook!