Extraavisen.no

Innenriks

NorgesGruppen lanserer ny storhandelskjede

(NÆRINGSLIVET): NorgesGruppen vil i løpet av våren 2022 lansere en storhandelskjede som skal tilby noe nytt og annerledes til dagens varehandel. Gjennom salg av varer i store forpakninger, nyttige faghandelsprodukter og spennende partier er målet å gi kunden en ny type handleopplevelse i det NorgesGruppen beskriver som lagerbutikker.

Publisert for

, den

Første butikk i den nye Gigaboks-kjeden blir i storhandelsdelen av Metro Senter på Lørenskog. Det jobbes med flere lokasjoner, og dersom kundene liker det nye kjedekonseptet er ambisjonen å ha rundt 10 butikker innen 2025. 

Vareutvalg og eksponering vil skille seg ut fra dagens butikker og gi kunden nye idéer og praktiske løsninger for å få hverdagen til å gå opp. Kvalitet og merkevarer til en god pris vil kjennetegne vareutvalget. Målet er at butikkene blir en destinasjon for storhandleren og storfamilien som er ute etter varer og pakningsstørrelser de ikke finner i vanlige dagligvarebutikker.

– Vi ønsker å gi nordmenn gode handleopplevelser gjennom et lagerbutikk-konsept som tilbyr store forpakninger og spennende merkevarer av god kvalitet og til en god pris. Vi mener ingen har det vi skal etablere i Norge i dag, uttaler konsernsjef Runar Hollevik.

Det nye konseptet vil bidra til økt butikkmangfold og styrket konkurranse om daglige forbruksvarer. Ifølge prosjektleder Terje Systad er målet med konseptet at det skal bidra til mindre “harryhandling” over til Sverige.

– Jeg tror vi kan by på en opplevelse som er litt annerledes som igjen kan demme litt opp for sånne opplevelsesturer til Sverige, sier han til E24.

Butikkene vil lokaliseres på sentrale beliggenheter med god parkering, i nærheten av store byer.  De vil ha en størrelse på omkring 2500 m2, med vareeksponering i hovedsak direkte fra pall og «binger».

Lik Extraavisen.no på Facebook!