Connect with us

Kultur

Norsk datingekspert positiv til nytt interaktivt “Tinder-mysterium”

(KULTUR): Den 7. november startet en ny runde med Tinders populære app-arrangement «Swipe Night». Millioner av mennesker har deltatt på de to første av totalt tre søndager av det interaktive arrangementet.

Publisert for

, den

swipe night
annonse

I «Swipe Night» skal Tinder-medlemmer swipe seg igjennom en spennende historie, hvor valgene de tar på veien former historien videre. Valgene man tar vil også kunne hjelpe Tinder-medlemmene med å få nye matcher. I forrige utgave, som også ble Emmy-nominert, raste en meteor mot kloden, og man måtte ta valg for de siste øyeblikkene av livet. Den gang deltok hele 20 millioner Tinder-medlemmer, og førte til en økning på 26 prosent i antallet matcher.

I denne utgaven er det et mordmysterium som skal løses i «Swipe Night: Killer Weekend». Etter hver runde vil medlemmene bli satt anonymt i kontakt med andre datere som deltar, for å diskutere hvem de tror er morderen. Jo flere ganger de svarer frem og tilbake, jo nærmere kommer de å kunne se hele profilen til den andre dateren.

Snakker man mange nok ganger frem og tilbake vil man bli vist hele profilen til den andre dateren, og man kan så bestemme seg for om de vil matche eller ikke. Dette gjør at daterne kan starte en helt anonym samtale med hverandre, uten at utseende er i fokus fra start.

Matchmaker og datingrådgiver, Ane Hagen, synes det er positivt at det stadig lages nye måter hvor single kan finne en partner:

– Jeg er stor tilhenger av Swipe Night og alt som gjør at single blir mer interaktive og ikke inaktive. Ved å ha en felles aktivitet man kan diskutere og analysere slipper man kleine innledende spørsmål for å bli kjent med hverandre. Jeg sier ja til alt som får single til å treffes på en mer naturlig måte hvor sosialisering er i fokus, også på digitale plattformer, sier hun.

Lik Extraavisen.no på Facebook!

annonse